Lolas bihus

Sidste weekend havde vi familebesøg og det var heldigvis vejr til at være ude. Det blev også til en rundvisning i bierne. Og biavleren viste stolt frem;-).
Lola, nu fire år, tegnede det røde stade, mens hun var på besøg. 


Rødt bihus med indgang og tordensky...

Jeg ved ikke om farven på bihuset er inspireret af Sankthansurten, men de står flot lige nu.
Bierne har nu opdaget Sankthansurt, som er en god nektarkilde. De er er dog i skarp konkurrende med hjortene i skoven. De kan også godt lide Sankthansurt.





Og så er de stadig flittige i alle tre stader. Der samles nektar og pollen, når vejret tillader det.

Kommentarer

  1. Tak for en hyggelig Nina-fest.
    Har lige spist en honningmad. Den honning er bare så god, både i smag og konsistens, jeg tror det må være den bedste h.mad i mands minde.
    Der er noget at leve op til næste år!

    SvarSlet
  2. Tak for de pæne ord. Selv tak for sidst. ja, det var en dejlig dag. Jeg hilser bierne. Og du er selvskrevet til et glas af næste års høst.
    Ib

    SvarSlet
  3. Jeg vil også lige rose din dejlige honning. Dygtige bier. og dygtig Ib:

    SvarSlet
  4. Jeg skulle hilse fra bierne og sige, at de allerede glæder sig til foråret. Lige nu forbereder de vinterhi og går en laaaaang vinter i møde.
    Tak, Olaf.

    SvarSlet

Send en kommentar