Av !!, varroaresistens og udrensning

Jeg arbejder fortsat uden handsker og det kostede et stik idag. Var uopmærksom og klemte en bi mellem to fingre - stik. Jeg var på udkik efter dronningen i det grønne stade. Her lykkedes eksperimentet med at tilsætte nogle æg, men jeg har aldrig hilst på dronningen. Det gjorde jeg idag. Virkelig meget yngel. Jeg ville så gerne mærke hende med årets modefarve, blå. Fangede hende, men så virkede min nyindkøbte blå tusch ikke. For h......
Det bliver en anden dag.

Fingeringen er lidt lille idag......
Da jeg åbnede stadet var en rengøringsbi i gang med at slæbe en død bi op ad væggen på stadet. Hun fik så trukket kadaveret over på plastikken. Udarter til en morsom dans, men alligevel lidt for stor en mundfuld.
Se video:


National Geographic har på deres Instagramprofil lagt dette billede med tekst. Måske et gennembrud i bekæmpelsen af varroamiden. Jeg har ikke hørt om det før.



Hvis du er på Instagram, så kik på @anandvarma. Han har taget nogle fantastiske fotos. Fx udviklingen af honningbi fra æg til færdig bi presset sammen på få sekunder. 

Dagens bonusbillede er et stade i sommer-regnvejr. Det styrter ned og bierne holder sig helt inde. Satser på de bruger tiden på at spise dronningen ud af buret og antager hende som nyt overhoved.


Kommentarer