Næsten ro i bigården og færdig med foder

Alle syv familier ser foreløbig fine ud. De ser store ud og kommer stadig ud, når vejret er til det.
Men generelt er der ikke meget aktivitet i familierne. Dog er en solstråle stadig signal til at bierne kikker ud og henter pollen og nektar.
Tiden er til studier og klargøring til næste sæson.
Jeg sælger lidt honning fra døren på Drøsselbjerg og hjemme i skoven. Mest på Drøsselbjerg. Når jeg spørger kunderne, om de vil have fast eller flydende/blød honning vælger alle det sidste. Hm.....

Ikke sommeraktivitet, men bier i lav eftermiddagssol fredag

Og søndag var der tur i aflæggeren. Måske fordi jeg lige lavede uro ved at tjekke foder
Ensom arbejder i rød snebær

Måske en enkelt dråbe nektar.....
Det er endelig gået op for mig, hvad det er der er hækplante på Drøsselbjerg og som blander sig med bl.a. Cortonaster: Rød snebær, som bierne er vældig glade for. Den har blomstret meget længe. Og gemmer tilsyneladende stadig på nektar. Der er ikke tæt at bier i blomsterne, men når de nu står rundt om stadet......

Fodringer er overstået for i år. Jeg har fodret mere end jeg havde regnet med. Aflæggerne har næsten fået lige så meget foder som produktionsfamilierne.
Jeg har ikke tjekket dronninger og yngel de sidste uger. Vi må se, hvad vinteren kan bringe.
Idag tjekkede jeg overvintringskassen på Drøsselbjerg. Masser af foder. Og mange bier. Og lidt sure.

Kommentarer