Vold mod bier og travle arbejdere

Det kan gå helt galt, når uvidenhed går hånd i hånd med fordomme. Trist historie:
http://dinby.dk/ugebladet-skanderborg/oedelagte-bistader-haervaerk-eller-en-sulten-peter-plys

Men sådan er det heldigvis ikke her. Bierne er virkelig på optur. De er i gang fra tidlig morgen til sen aften. Og det bliver til noget. Alle tre stader i skoven har fået flere tavler/magasiner.  Tre højhuse. Der er ikke længe til høst af forårshonningen.

De to trugstader er nu med ekstra forhøjning og kuglen er oppe i tre magasiner
Vi er i tre lag nu. Nederst de 16 tavler i truget. Ovenpå to magasiner med 14 tavler og nu fire ekstra tavler i tredie lag.
Fire vokstavle rklar
Og så er det blevet tid for lægekulsukker i grøftekanten og flere slags humlebier, der samler nektar og pollen. Jordhumle, agerhumle og måske en stenhumle. Det er virkelig et godt spisekammer. Jeg har skrevet til Hedensted Kommune og mindet dem om, at udskyde klipningen længst muligt.


Jeg tjekkede kuglen for dronning. Den ene celle er intakt og den anden er tom. I den sidste er der skåret hul i toppen og det betyder, at dronningen er krøbet. Jeg så hende ikke med v
Og så synes jeg, at der var virkelig mange droner i kuglen. Det undrer mig.





Kommentarer