Zuure bier igen, tidselsommerfugl og brumbasser

Perioden med, at de sure bier var 'fredelige' og mere tavlefaste er ovre. Så nu har jeg endelig besluttet mig for at klemme dronningen (det gjorde jeg i går) og tilsætte en ny dronning om en uges tid.
Den sidste uges tid har de igen været trælse. Fruen blev stukket af en bi langt fra stadet og jeg har været ude for forfølgelse flere gange, hvor jeg bare har passeret. Og de kommer virkelig 'up in your face', når jeg kikker til dem.

På en gåtur i sidste uge konstaerede jeg at en strækning med kulsukker var fyldt med honning- og humlebier. Jeg må have nogle frø, til haven. Både god med nektar og pollen.
Honningbi på besøg i kulsukker

Vi har en invasion af tidselsommerfugle. De sidste par uger har der været mange og de er virkelig glade for sporebaldrian. 


Her gemmer sig tre sommerfugle
Og lys jordhumle har travlt i salvien og stenhumlen er særlig glad forlupin




Kommentarer