Gang i udflytterne og ingen sundhedsattest...

Udflytterne har overlevet den første uge på Drøsselbjerg. De er blevet mange flere og har travlt med indsamling af pollen og nektar.

Gang i de flittige trækbier - fortrinsvis gul og orange pollen

Jeg begik en alvorlig fejl i forbindelse med flytningen af det ene stade. Jeg var ikke opmærksom på at mine familier inden skulle have en sundhedsattest af en kyndig biavler. De blev flyttet uden attest og nu har jeg så lavet en aftale med lokal kyndig biavler fra Slagelse der kommer forbi i løbet af ugen.

Som sagt er familien i voldsom vækst og den tredelte varroatavle var fuldt udbygget, men tilsyneladende har dronningen ikke været på besøg endnu i nogen af dem endnu. Kunne ikke se larver, men der kan vel være æg.
Tredelt varroatavle/dronetavle
Idag opdagede jeg så at en bi/hveps forsvandt ned i et hul i græsplænen. Holder øje den kommende periode for at bestemme, hvad det er.

Kommentarer